Een restauranthouder in Nice rekent minder voor koffie, naarmate de klant er vriendelijker om vraagt. 

Het startte als een grap, het idee om extra euro’s te rekenen als een klant op het terras bars om ‘un café’ vraagt, en minder als hij er s’il vous plait” op laat volgen.

“Ik weet dat mensen zeggen dat Franse bediening vaak onbeleefd is, maar het is ook waar dat klanten heel onbeleefd kunnen zijn (…)”, aldus Fabrice Pepino, eigenaar van La petite Syrah, tegen de website The Local. Met name zijn lunchklanten konden behoorlijk bot zijn.

De actie van Pepino is in elk geval een succes. Er wordt meer gelachen in La Petite Syrah. Vaste klanten spreken Pepino nu aan met aanspreektitels als ‘uwe hoogheid’. En slechte marketing is het ook niet: het prijzenbord (zie boven) is inmiddels de wereld rondgegaan via Twitter.

Lees ook

Niet koffie, maar geluid koffiebar is goed voor je

Koffie van McDonald's kun je straks wellicht ook thuis drinken

De 10 grootste ergernissen over collega's op het werk

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl